Kako vam se čini ideja školskog predmeta čiji se sadržaj ne određuje unaprijed, već ga svake godine biraju sami učenici? Upravo ovakav inovativni koncept osmislio je Boris Jokić, u suradnji s timom Instituta za društvena istraživanja, Prvom riječkom hrvatskom gimnazijom i Sveučilištem u Rijeci. Ovaj pristup donosi svježinu u obrazovni sustav, pružajući učenicima priliku da aktivno sudjeluju u kreiranju svog obrazovnog iskustva, a upravo o ovoj temi govorio je Boris Jokić u podcastu Agelast.
Cilj ovog predmeta je omogućiti učenicima da istražuju teme koje su im osobno važne i zanimljive, čime se potiče njihova znatiželja, kreativnost i kritičko razmišljanje. Umjesto klasičnog kurikuluma, učenici imaju slobodu birati sadržaje koji ih motiviraju, bilo da se radi o suvremenim društvenim pitanjima, umjetnosti, tehnologiji ili okolišu.
Prema dosadašnjim iskustvima, ovaj pristup značajno potiče društveni angažman mladih te im daje priliku da se dublje povežu s temama od šireg društvenog značaja. Kroz ovakav oblik nastave, učenici razvijaju ključne kompetencije poput suradnje, komunikacije i sposobnosti rješavanja problema.
Osim što ovakav predmet obogaćuje obrazovanje, on otvara prostor za kreativnije učenje i suradnju među učenicima i nastavnicima.
Komentari