Kako vam zvuči ideja školskog predmeta u kojem se sadržaj ne određuje unaprijed, već ga svake godine biraju sami učenici?

94

Kako vam se čini ideja školskog predmeta čiji se sadržaj ne određuje unaprijed, već ga svake godine biraju sami učenici? Upravo ovakav inovativni koncept osmislio je Boris Jokić, u suradnji s timom Instituta za društvena istraživanja, Prvom riječkom hrvatskom gimnazijom i Sveučilištem u Rijeci. Ovaj pristup donosi svježinu u obrazovni sustav, pružajući učenicima priliku da aktivno sudjeluju u kreiranju svog obrazovnog iskustva, a upravo o ovoj temi govorio je Boris Jokić u podcastu Agelast.

Cilj ovog predmeta je omogućiti učenicima da istražuju teme koje su im osobno važne i zanimljive, čime se potiče njihova znatiželja, kreativnost i kritičko razmišljanje. Umjesto klasičnog kurikuluma, učenici imaju slobodu birati sadržaje koji ih motiviraju, bilo da se radi o suvremenim društvenim pitanjima, umjetnosti, tehnologiji ili okolišu.

Prema dosadašnjim iskustvima, ovaj pristup značajno potiče društveni angažman mladih te im daje priliku da se dublje povežu s temama od šireg društvenog značaja. Kroz ovakav oblik nastave, učenici razvijaju ključne kompetencije poput suradnje, komunikacije i sposobnosti rješavanja problema.

Osim što ovakav predmet obogaćuje obrazovanje, on otvara prostor za kreativnije učenje i suradnju među učenicima i nastavnicima.

Komentari