Iva Rinčić: “Stupići u Tizianovoj primjer su loše gradske politike parkiranja”

47
stupići u tizianovoj

Nezavisna vijećnica Grada Rijeke i kandidatkinja za gradonačelnicu Grada Rijeke Iva Rinčić osvrnula se na problematiku stupića u Tizianovoj ulici u Rijeci. Njezin osvrt donosimo u nastavku:

Stanari Tizianove ulice neugodno su iznenađeni novim stupićima na nogostupu. Iz Rijeka plusa tvrde da su stupići u Tizianovoj postavljeni na inicijativu Mjesnog odbora s ciljem povećanja sigurnosti pješaka.

No, stanari negoduju zbog gubitka ionako nedovoljno parkirališnih mjesta. Posebno ih frustrira izostanak konzultacija prije donošenja ove odluke.

Osim stupića, u sklopu radova postavljena je nogostup za invalide. Inače vrijedna inicijativa, izvedena je upitno, s obzirom na to da pristup nije u potpunosti prilagođena osobama s limitiranom pokretljivošću.

Naime, dio koji se spušta na nogostup ostao je u obliku stepenica, onemogućujući potpuno korištenje.

Ovo rješenje djeluje površno, nedovršeno i stihijski izvedeno, dodatno potvrđujući potrebu za promišljenijim pristupom uređenju gradskih površina.

Nezadovoljni ovim potezom Grada Rijeke i nadležnih službi, građani su organizirali mirno okupljanje izražavajući svoje nezadovoljstvo. Postojeći kaos s nedostatkom parkirališnih mjesta, ovime je dodatno pogoršan.

Činjenica je da u Tizianovoj parkiraju i mnogi stanari iz okolnih kvartova poput Belvedera, Potoka i Kozale, kao i građani koji žele izbjeći gužvu u centru, što dodatno otežava situaciju.

Nedostatku parkirnih mjesta ne svjedočimo samo u Tizianovoj; problem je prisutan i u mnogim gradskim kvartovima. Posebno je recimo izražen na potezu Kozala – Ulica Petra Kobeka – Rastočine.

Situacija je gotovo kaotična oko nebodera “Eševi’, o čemu više pročitajte u objavi Kvartovske garaže na području Škurinjske Drage neće skoro biti.

Sustav umjesto stihije

Ovi slučajevi još jednom pokazuje razmjere problema prometa u mirovanju u Rijeci. Sadašnje parkiranje na nogostupu apsolutno nije rješenje i nije prisutno samo u Tizianovoj, nego na nizu lokacija u gradu.

Istovremeno, nasumično i stihijsko postavljanje stupića bez konzultacija sa stanarima kao i izostanak planiranja sustavnih rješenja također nije opcija.

Rijeka je puna ovakvih primjera, gdje se problemima pristupa parcijalno i nesustavno, umjesto cjelovitog planiranja. Grad treba sustavno i dugoročno rješavati problem parkiranja, uzimajući u obzir sve aspekte mobilnosti i potreba građana.

Podsjećam na to da je SDP je u sklopu programa Novi ritam grada obećao uvođenje suvremenih oblika parkiranja kroz montažne garaže, čime bi se rasteretile ceste unutar naselja u pojedinim dijelovima grada.

Poticaj realizaciji toga dan je prodajom Žabice, kada je gradonačelnik najavio izgradnju kvartovskih garaža.

Unatoč obećanju, ta ideja nikada nije realizirana.

Žabica je prodana, a građani i dalje muku muče s problem parkinga. Ovaj propušteni korak pokazuje ne samo nedostatak političke volje, već i nesposobnost da se odgovori na stvarne potrebe građana.

Vrijeme je da se ovakva praksa prekine i da se obećanja konačno pretoče u konkretna djela, umjesto da služe kao ukras predizbornim kampanjama.

Sustavna i održiva rješenja – kvartovske garaže

Zalažem se za sustavna i održiva rješenja za problem parkiranja, a ključan dio tog pristupa je izgradnja kvartovskih garaža.

1. Partnerstvo sa stanarima i stručnjacima

Uključivanje stanara u proces odlučivanja: Građani najbolje poznaju potrebe svog kvarta i mogu aktivno sudjelovati u odabiru lokacija i oblikovanju projekata. Transparentni javni sastanci i ankete omogućuju direktan uvid u njihove stavove i prijedloge.

Stručna analiza i planiranje: Suradnja s arhitektima, urbanistima i prometnim inženjerima osigurava da projekt bude funkcionalan, siguran i uklopljen u postojeću infrastrukturu. Struka može predložiti inovativna rješenja poput zelenih krovova, solarnih panela na garažama ili modularnih montažnih sustava.

2. Pametno planiranje prostora

Analiza prometnih tokova: Prije početka gradnje potrebno je temeljito analizirati kretanje vozila i pješaka kako bi se utvrdile optimalne lokacije koje neće stvarati dodatne gužve.

Gustoća naseljenosti i kvarta: Kvartovske garaže treba graditi na temelju broja stanovnika i gustoće prometa u pojedinom dijelu grada.

Rješenja moraju odgovarati specifičnim potrebama: Garaže u središtu grada mogu biti veće i katne, dok u rezidencijalnim zonama mogu biti manjih kapaciteta.

Fleksibilnost i prilagodba: Kvartovske garaže mogu biti modularne; omogućuje se njihovo proširenje prema potrebi, čime se smanjuju početni troškovi i povećava iskoristivost prostora.

3. Alternativa represiji

Uvođenje strožih kazni za nepropisno parkiranje: Da, ali prije toga potrebno je građanima osigurati parkirna mjesta. Građani moraju imati opcije za parkiranje koje su praktične, brzo dostupne i financijski prihvatljive.

Kvartovske garaže održivo su rješenje

Kvartovske garaže pružaju rješenje koje je dugoročno održivo i ne zahtijeva svakodnevno traženje slobodnih mjesta na ulicama.

Koristi kvartovskih garaža:

1. Rješavanje problema nedostatka parkirnih mjesta

Više mjesta: Kvartovske garaže omogućuju veći kapacitet parkiranja u gusto naseljenim dijelovima grada gdje je taj problem najizraženiji. Oslobađaju ulice od vozila koja trenutačno zauzimaju prostor na prometnicama, što smanjuje gužve i omogućuje brži protok prometa.

2. Uređenje javnih površina

Oslobađanje pločnika i zelenih površina: Automobili parkirani na pločnicima ili travnjacima postaju prošlost – garaže omogućuju povratak javnog prostora građanima. Djeca i pješaci imat će više prostora za igru i šetnju, čime se podiže kvaliteta života u kvartovima.

Estetska i funkcionalna obnova: Kvartovi će izgledati urednije, a javne površine mogu se preurediti u parkove, šetnice ili biciklističke staze.

3. Sigurnost i prometna regulacija

Smanjenje broja automobila na ulicama: Kvartovske garaže smanjuju broj vozila na prometnicama, čime se povećava sigurnost pješaka i biciklista.

Bolja preglednost ulica: Ulice oslobođene vozila imaju bolju preglednost, što smanjuje rizik od prometnih nesreća i povećava sigurnost u kvartu.

Kvartovske garaže nisu samo rješenje za parkiranje: One su investicija u uređeniji, sigurniji i funkcionalniji grad, prilagođen potrebama svih građana.

 

Izvor: Iva Rinčić

Komentari