Hairstyle News festival u Opatiji okupio više od 1800 posjetitelja iz 10-tak zemalja

125
L’Oréal Professionnel Paris
Foto: Luka Smuk

Vrhunske frizerske stručnjake, edukatore i entuzijaste iz čak desetak zemalja u opatijskom Centru Gervais okupio je Hairstyle News festival, najveće regionalno događanje frizerske struke, kako bi se razmijenila majstorska znanja, pronašla inspiracija i ojačalo zajedništvo frizera koji su svoj život posvetili kosi, ljudskom mediju koji ima sposobnost prenositi priče, identitet, emocije kao i političko-društvene stavove.

Na Hairstyle News festivalu razgovaralo se o svim bitnim aspektima razvoja frizerske struke, gospodarskoj situaciji i zakonskim okvirima te su se predstavile najnoviji trendovi, inovacije i mali trikovi velikih majstora kojima ćemo direktno i indirektno svjedočiti putem društvenih mreža i na ulicama. Festival je ove godine okupio više od 1800 posjetitelja, 25 edukacijskih timova, 70 edukatora, više od 150 profesionalnih brendova te je jedan od najdugovječnijih i najznačajnijih događanja u frizerskoj industriji Europe.

Festival je posjetio i Fernando Kirigin, gradonačelnik Opatije u pratnji Suzi Petričić, direktorice Turističke zajednice grada Opatije. Kirigin je istaknuo kako je Festival u pravom mjestu i pravom gradu, posebno s obzirom na to da se održava u mjesecu ožujku, koji je tradicionalno posvećen ljepoti i wellnessu. Izrazio je podršku daljnjem razvoju Festivala i naporima koje čini Denis Vidović, direktor Festivala. Također, i strani edukatori su prepoznali vrijednosti Festivala.

Fernando Kirigin, gradonačelnik Opatije u pratnji Suzi Petričić, direktorice Turističke zajednice grada Opatije I DENIS VIDOVIĆ DIREKTOR HAIRSTYLE NEWS FESTIVALA
Foto: Petar Santini

Primjerice, Charlie Birt i Martin Miškolci, kreativni dvojac iz Menspire Akademije iz Nizozemske, koji su svojim nastupom oduševili prisutne barbere, izrazili su ugodno iznenađenje visokom kvalitetom organizacije Festivala. Slične impresije o Festivalu izrazio je i Boris Obreški, poznati frizer iz Beograda, koji ima čak sedam patenata koji se koriste u frizerskim salonima u više od 80 država.

Hrvatska ima najveću stopu PDV-a na frizerske usluge u regiji i drugu najveću u Europi
Intenzivna je bila diskusija na panelu na kojem su sudjelovali Elma Hadžifejzović iz Sarajeva, Ivan Bošnjak iz Opatije, Jani Mali iz Ljubljane i Jelena Matić iz Beograda, vlasnici frizerskih salona koji su analizirali stanje u regiji. Slažu se kako je kontinuirana edukacija ključna, usmjereni su na podizanje kvalitete usluge što će se reflektirati i na cjenovne politike te profitabilnost.

Regionalno se suočavaju s istim izazovima, poglavito nedostatka kvalificirane radne snage, a Hrvatska je u znatno nezavidnijoj poziciji jer ima najveću stopu PDV-a na frizerske usluge u regiji, i drugu najveću u Europi, odmah iza Mađarske, što limitira razvojne mogućnosti. U Sloveniji PDV na frizerske usluge iznosi 9,5%, u Bosni i Hercegovini je 17%, a u Srbiji 20%. Hrvatski frizeri su u proteklih pet godina tražili od Vlade i Ministarstva financija uvođenje niže stope PDV-a od 13%, no do konkretnog rješenja još nije još došlo.

Novi zakonski okviri su nužni za održivost industrije

Jedan od tematski specifičnih panela fokusirao se na pitanje što učiniti s frizerskim salonima nakon odlaska vlasnika u mirovinu te kako procijeniti njihovu vrijednost. Panelisti dr. sc. Mirela Alpeza, Ivica Pavlačić i Joško Tafra naglasili su važnost pripreme vlasnika salona za ovaj proces već sada, kako bi njihovi saloni postali poželjan proizvod na tržištu. Prema njihovim riječima, salonima s profesionalnim i kvalitetnim uhodanim poslovanjem pruža se veća mogućnost prodaje, osobito u slučajevima kada salon funkcionira kao trgovačko društvo i nema nasljednika. Međutim, u slučaju obrta, trenutno ne postoji zakonski okvir za prodaju obrta, što predstavlja izazov za vlasnike koji se nalaze u toj situaciji. Stvaranje zakonskog okvira koji olakšava prodaju obrta te pružanje potpore i savjeta vlasnicima salonima o vrijednosti i strategijama prodaje mogli bi biti ključni koraci u procesu osiguranja uspješne tranzicije i očuvanja tržišne vrijednosti salona na tržištu.

hairstyle news
Foto: Luka Smuk

Razvoj timova i vještina ključni za održivost

Ivana Mišić Lokar, poslovna savjetnica u beauty industriji, istaknula je važnost postavljanja visokih standarda u poslovanju, naglašavajući ključne elemente poput financijske pismenosti i kontinuiranog razvoja zaposlenika. Naglasak na postavljanju profitabilnog poslovnog modela, ulaganju u razvoj zaposlenika te održavanju zdravog kolegijalnog odnosa, ključni su čimbenici koji osiguravaju dugoročnu održivost i stabilnost frizerskih salona. Panel s Mišić Lokar, moderiran od strane Aleksandre Oparov, sjajno nadopunjuje i predavanje Alana Austina Smitha, motivacijskog govornika i autora serije knjiga ‘Fantastic’, koje su postale bestseleri u salonskoj industriji diljem svijeta. Smith je istaknuo da razumijevanje da je 50% uspjeha frizera temeljeno na samom zanatu, dok drugih 50% proizlazi iz raznih vještina i znanja, poput izgradnje odnosa s klijentima i osobnog razvoja, ključno je za postizanje izvrsnosti u ovom području. Prof. psihologije Maja Vučić istaknula je važnost suočavanja s psihološkim preprekama u poslovanju koje mogu značajno utjecati na postizanje uspjeha.

maja vucic
Foto: Luka Smuk

Društvena senzibilnost

Frizeri su iznimno osjetljivi na društvena pitanja, što je potvrđeno i na održanom panelu humanitarne splitske akcije Bradata aukcija, koja je dio globalne inicijative Movember. Ova akcija ne samo što educira, već i širi svijest o važnosti preventivnih pregleda i brige o zdravlju muškaraca, ističući tako ulogu frizera kao agenata promjene i podrške zajednici. Uz to, frizeri su često aktivni sudionici raznih društvenih pokreta i humanitarnih akcija poput šišanja u dobrotvorne svrhe, pružanja podrške djeci s posebnim potrebama te pomoći siromašnima i dr. Svjesni su važnosti ulaganja u zajednicu te koriste svoju struku kako bi doprinijeli boljitku cijeloga društva.

Zanimljivo je kako je kroz povijest kosa, kao ljudski medij, korištena kao izraz bunta na društvena zbivanja. Primjerice, kultni bob u prošlom stoljeću bio je simbol za emancipaciju i žensku neovisnost, što ukazuje na to kako frizeri imaju ulogu ne samo u oblikovanju izgleda, već i u promicanju socijalnih i kulturnih vrijednosti.

hairstyle news
Foto: Petar Santini

U današnjem političkom ozračju, frizerski saloni postaju prostor gdje se ne samo oblikuje izgled, već i gdje se raspravlja o političkim pitanjima. Frizeri su, kao i svi građani, zainteresirani za konkretne političke i ekonomske programe koji će jasno komunicirati planove za razvoj poduzetništva, održivu demografsku politiku te unaprjeđenje kvalitete života svih profila radnika, poduzetnika i umirovljenika. U ozračju recentnih političkih zbivanja i do „čiste“ političke srijede, hrvatski frizeri će ošišati i stilizirati gotovo cijelu glasačku populaciju.

Hairstyle News – platforma za razvoj struke i promicanje važnosti usavršavanja frizerskih vještina

Hairstyle News, uz svoju sveobuhvatnu digitalnu komunikacijsku platformu i festival koji je izrastao u najveće regionalno okupljanje frizera, predstavlja ključnu platformu za razvoj frizerske struke i promicanje važnosti usavršavanja stručnih i poslovnih vještina. Ova tvrdnja dobiva na težini kroz činjenicu da se Hrvatska danas može ponositi domaćim edukatorima koji svoje znanje prenose frizerima diljem svijeta. Posebno zanimljivo je to što su mnogi od tih edukatora svoje prve korake u podučavanju napravili upravo na pozornici Hairstyle News festivala. Ova platforma pruža ne samo priliku za usavršavanje već i za poticanje domaćih talenata i njihovog rasta u svjetski priznate stručnjake. Generalni pokrovitelj ovogodišnjeg Hairstyle News Festivala je L’Oréal Professionnel Paris.

Komentari