Bernardinac, mops, Cavalier King Charles španijel i sibirski haski na poštanskim markama

19

Hrvatska pošta pustila je 20. veljače 2019. u optjecaj četiri nove prigodne poštanske marke s motivima kućnih ljubimaca pasa tiskane u nakladi od 150 000 primjeraka po motivu.

Marke su izdane u zajedničkom arčiću od 8 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Potpis dizajna maraka nominalne vrijednosti 3,10 kn pripada zagrebačkoj dizajnerici Nataši Odak.

Četiri motiva koji opisuju dječji svijet u kojem veliku ulogu imaju kućni ljubimci slikovno su opisani kako ih gleda dječje oko, ali i uz one atribute koji krase svaku od četiriju pasmina prikazanih na markama.
Bernardinac je nježni div, obožava ljude i poznat je po spašavanju ljudi zatrpanih u lavinama s obzirom na to da je čest pas u području Alpa. Prikazan je u tipičnom ambijentu s bačvicom ruma za okrjepu stradalih u planinama. Poznat serijal filmova o psu Beethovenu popularizirao je ovu pasminu u obiteljskim okružjima. Pasmina je podrijetlom s masiva Sv. Bernarda na švicarsko-talijanskoj granici, ali se vodi kao švicarska pasmina.

Mops je prikazan u kineskom ambijentu odakle, najvjerojatnije, potječe, a na glavi nosi kineski šeširić. Mops je pametan, radoznao i voli učiti, no traži maštovit pristup treningu. Jako voli djecu i osobe s kojima boravi, a lako se sprijatelji i s gostima.

Cavalier King Charles španijel pasmina je koja je, tako se vjeruje, nastala u 16. stoljeću u Velikoj Britaniji. Stvorena je od malih španijela koji su služili za lov, ali i pratnju dvorskim damama. Svoje ime duguju dvojici kraljeva Engleske, Charlesu I. i II., koji su ih obožavali. Charles II. izdao je 1660. proglas prema kojem ovi psi smiju u sve javne prostore, uključujući i parlament. Na marki Hrvatske pošte, kao i u dječjoj mašti, ovaj psić leži ispred britanskog dvorca s kraljevskom krunom na glavi.

Sibirski haski prikazan je na marki u snježnoj idili sa sanjkama. Ova pasmina opisana je u mnogim dječjim pripovijetkama i nerijetko budi njihovu maštu kao protagonist dječjih filmova.

Kućni ljubimci imaju iznimno značenje u emotivnom odrastanju djece, ali i za izgradnju osjećaja odgovornosti. Marke  senzibiliziraju javnost na ulogu kućnog ljubimca.