Ovog vikenda, 7. i 8. rujna 2024., započinje uspostava treće faze privremene prometne regulacije u sklopu projekta „Rekonstrukcija i dogradnja sustava odvodnje otpadnih voda i poboljšanje postojećeg sustava odvodnje – Adamićeva ulica“, što će donijeti značajne promjene u prometnom režimu u užem centru grada.
Treća faza privremene prometne regulacije predviđa zatvaranje Zadarske i Trpimirove ulice za sav promet, čime će ulica Riva postati dvosmjerna u cijeloj svojoj dužini. Promet u smjeru zapada odvijat će se ulicom Riva, preko Žabice i Krešimirove ulice.
Uvođenje treće faze prometne regulacije uvjetovano je dovršetkom radova u Krešimirovoj ulici i ponovnim osposobljavanjem svih četiri traka za nesmetan prometni tok. Krešimirova ulica, u svom punom profilu, s postavljenim prvim slojem asfalta, bit će puštena u promet krajem ovog tjedna.
Uz radove u Krešimirovoj, tijekom ovog tjedna izvršavat će se pripremni radovi uspostave privremene regulacije prometa, stoga molimo vozače da se pridržavaju privremenih prometnih znakova i uputa.
Posebna pažnja usmjerena je na zonu oko autobusnog kolodvora Žabica, gdje se građanima savjetuje da izbjegavaju zadržavanje, a taksi vozilima da koriste isključivo za to namijenjene površine kako bi se izbjegle gužve i osigurao nesmetan promet. Zbog osiguranja protočnosti prometa ukida se i pješački prijelaz kod restorana „Boonker“ odnosno kod ulaza u Zadarsku ulicu, a pješački promet usmjeravat će se na semaforizirani prijelaz kod autobusnog kolodvora.
Zona Žabice bit će pojačano nadzirana kamerama kako bi se osiguralo poštivanje novih prometnih pravila i povećala sigurnost svih sudionika u prometu. Građani su pozvani na oprez i poštivanje propisa kako bi se izbjegle poteškoće i osigurao siguran i učinkovit promet u ovom dijelu grada.
Ovakva privremena prometna regulacija od ključne je važnosti za nastavak radova i sigurnost svih sudionika u prometu, a očekuje se da će nove mjere biti na snazi do završetka planiranih radova.
Dinamika izvođenja radova
Na cijeloj dužini zahvata, od Krešimirove i Adamićeve ulice do Mrtvog kanala, od ukupno 1050 metara transportnog sanitarnog kolektora mikrotuneliranjem izvedeno je 888 metara odnosno 85% trase. Također, izvedeno je 66% transportnog vodovoda, 81% sekundarnih sanitarnih kolektora te 94% oborinskog kolektora.
U Krešimirovoj ulici, na dionici od restorana „Indeks“ do Kapucinske crkve završeni su radovi na postavljanju sanitarnog kolektora i vodovoda te je asfaltiran dio nogostupa. Trenutno se izvode radovi na izradi kućnih priključaka i uređenju kolnika.
Zbog radova na izgradnji kišnog preljeva na Jadranskom trgu, dio ulice Jadranski trg ostaje i dalje zatvoren za sav promet, a alternativni prometni pravac za područje Dolca osiguran je ulicom Pomerio odnosno ulicama Ciottina, Slaviše Vajnera Čiče te Frana Supila. Prometovanje Ciottinom ulicom omogućeno je isključivo u smjeru ulice Erazma Barčića kojom se dvosmjerno prometuje sve do južnog izlaza parkirališta Beretich.
Završetak radova
Zbog dodatnih radova na projektu rekonstrukcije vodno-komunalne infrastrukture Adamićeve ulice došlo je do pomicanja roka dovršetka radova. Postojeća mreža instalacija i kanala, stara više od 100 godina, nije u potpunosti odgovarala onoj koja je postojala u evidenciji vodova njihovih vlasnika. Isto tako, zbog velikog broja instalacija, radovi se nisu mogli izvoditi strojnim nego isključivo ručnim iskopom kako bi se izbjegla oštećenja, a inicijalna tehnička rješenja često su se morala prilagođavati stvarnom stanju na terenu kako bi se uspješno realizirali ključni dijelovi projekta.
Također, na cijeloj dužini zahvata, od Indexa do Mrtvog kanala, planiralo se utiskivanje cijevi kroz nasip, no, unatoč provedenim istraživanjima, otkriveno je da se na nekim dionicama umjesto nasipa nalazi stijena, što je značajno usporilo radove.
Završetak radova na vodno-komunalnoj infrastrukturi planiran je do kraja godine, nakon čega će uslijediti radovi u okviru investicije Grada Rijeke te Hrvatskih cesta.
Investicija Grada Rijeke obuhvaća sanaciju oborinske odvodnje Adamićeve i Scarpine ulice, te kolnika, oborinske odvodnje i nogostupa privoza Splitske i Zadarske ulice, a investicija Hrvatskih cesta obuhvaća rekonstrukciju kolničke konstrukcije i nogostupa. Očekuje se da će svi radovi biti dovršeni u prvom kvartalu iduće godine.
Komentari