Naslovnicaa Lifestyle Neurolingvističko programiranje i tinejdžeri: NLP kao pametan alat za odrastanje

Neurolingvističko programiranje i tinejdžeri: NLP kao pametan alat za odrastanje

Imate li i vi buntovnog tinejdžera? Ili tinejdžera pretrpanog obvezama? Ili vašem adolescentu nedostaje samopouzdanja? Kako god, jedno im je zajedničko, a to je činjenica da odrastanje nije nimalo lak zadatak

102
Podijeli

Kada je N. prvi put došao na NLP radionicu, imao je 16 godina, šest prištića na čelu i barem toliko razloga da bude ljut na cijeli svijet. Nervirali su ga roditelji, ‘glupi profesori’, prijatelji koji ‘niš’ ne kuže’, a malo je bio ljut i na samoga sebe jer je glupo reagirao u nekim situacijama. Zvuči vam poznato? Možda i vi imate buntovnog tinejdžera?

Za razliku od N., I. nije bila ljuta, već samo pretrpana obvezama. Upisala se u gimnaziju i odmah uronila u knjige kako bi ocjene bile što bolje, počela je izlaziti s novim društvom iz razreda, a uredno je odrađivala i treninge pet puta tjedno te natjecanja vikendom. I poneko školsko natjecanje. I poneki rođendan. I poneko putovanje s roditeljima. A željela je upisati i tečaj plesa, i tečaj glume, i štošta drugo, ali kad?

Možda i vaša tinejdžerica ima buru ideja i izbora, a premalo slobodnog vremena? Ili se možda ne snalazi u promjenama i nedostaje joj samopouzdanja? Kako god, tinejdžerima je jedno zajedničko, a to je činjenica da odrastanje nije nimalo lak zadatak.

Odrasla slika sebe

Kako da se postavim u određenim situacijama, što o meni misle prijatelji, kako da se prisilim više učiti, gdje se vidim u budućnosti…, samo su neka od pitanja koja si kad tad postavi svaki tinejdžer.

Jednom nogom u djetinjstvu, a drugom u odraslosti, pred adolescentima je velik izazov: prihvatiti tjelesne promjene, postići emocionalnu neovisnost od roditelja, naći svoje mjesto u društvu vršnjaka i odraslih, usvojiti vlastiti sustav vrijednosti, odgovornosti, moralnih načela. I što bi neki rekli: i to nije sve!
Doba adolescencije je doba široko otvorenih krila, donosi brojne mogućnosti, ali i pritiske. Ponekad i neželjene osjećaje. Želimo biti uspješni, svidjeti se drugima, izgraditi dobre odnose, samostalno donositi odluke. Želimo sve, ili pak ništa, jer ponekad se sve čini besmisleno i demotivirajuće. U tom previranju i stvaranju nove, odrasle slike sebe, tinejdžerima su potrebni alati koji će im pomoći da prebrode nesigurnost, uravnoteže osjećaje te pronađu odgovore na brojna pitanja koja si postavljaju.

Mala škola NLP-a

Upravo takve odgovore tražimo na radionicama Male škole NLP-a – neurolingvističkog programiranja za tinejdžere u eMotivi (https://www.facebook.com/emotiva.edukacija/). Kroz razgovor, razmjenu iskustva, inspirativne priče, debatu, prezentacije i druge zabavne vježbe mladi stječu nove komunikacijske vještine i samopouzdanje. Potičemo ih da stvaraju pozitivna uvjerenja i vjeruju u sebe i svoj uspjeh. Ohrabrujemo ih da stečena znanja odmah primjenjuju u svakodnevnim situacijama u školi, obitelji, društvu vršnjaka i odraslih.

Mladi vrlo lako usvajaju nove ideje i spremni su prihvatiti promjene, a na radionicama dobivaju konkretne primjere kako reagirati u pojedinim situacijama. Primjerice, neke od tema su kako odgovoriti na neugodnu poruku, razgovarati s različitim sugovornicima, motivirati se za učenje, pobijediti tremu uoči ispita, založiti se za svoju ideju, sprijateljiti se, postići bolje rezultate u sportu i brojne druge teme koje otvaraju sami polaznici. Svaki polaznik, uz grupni rad, razvija i svoj projekt o temi koja ga zanima, a koji na kraju ciklusa prezentira grupi.

Učenje i motivacija

Metodologija neurolingvstičkog programiranja razvijena je 70-ih godina u SAD-u i danas se uspješno primjenjuje u raznim područjima, pa tako i u odgoju i obrazovanju. Odgojitelji, učitelji i roditelji primjenom NLP tehnika ostvaruju bolju komunikaciju s djecom i mladima te postižu da ih djeca dožive i čuju, a koliko je to bitno zna svatko tko u kući ili u razredu ima tinejdžere. NLP razotkriva modele razmišljanja, učenja i motiviranja. Učenicima pomaže da otkriju svoj omiljeni stil učenja te uče brže, lakše i djelotvornije, aktivirajući obje moždane polutke. Zbog jednostavne primjene, pozitivnog pristupa (svoje misli i ponašanja oblikujemo oko onoga što želimo, a ne onoga što ne želimo, te izvrsnih rezultata NLP je postao omiljen alat u školama, obiteljima, osobnom i poslovnom razvoju. A kad je o tinejdžerima riječ, zanimljivo ih je definirala Virginia Satir, obiteljska terapeutkinja koja je utjecala na razvoj NLP-a: Tinejdžeri nisu čudovišta. Oni samo žele uspjeti u svijetu odraslih, koji ni sami ne znaju kako uspijevaju.

Mala škola NLP-a za tinejdžere u Rijeci

Mala škola NLP-a za tinejdžere u Rijeci počinje 2. ožujka i traje do 15. lipnja. Roditeljski sastanak je u petak, 16. veljače u 18 sati u eMOTIVI, Zanonova 1. Škola je namijenjena učenicima u dobi od 13 do 18 godina koji žele usvojiti nove načine učenja i komunikacije, a više informacija dostupno je na fb stranici:

https://www.facebook.com/events/158982978199908/
Kontakt: emotiva.ri@gmail.com; 091/1511-481

Autor teksta:
Koraljka Martić,
prof., NLP Master

Za direktan kontakt sa stručnjakinjom za NLP i autoricom teksta Koraljkom Martić kliknite Ovdje