Kontinuirano vježbanje vs. osteoporoza

Kontinuirano vježbanje vs. osteoporoza

Podijeli

Osteoporoza je metabolička bolest kostiju za koju je svojstveno smanjenje količine koštanog tkiva, a time i koštane mase pa je kost mehanički manje vrijedna i mogućnost nastanka prijeloma je povećana.Morfološku sliku osteoporotične spužvaste (unutarnjeg dijela) kosti karakterizira stanjivanje matriksa pa je struktura spužvaste kosti znatno reducirana te time i oslabljena.

Etiologija (nastanak bolesti)
Osteoporoza je genetski predodređena, pri čemu važnu ulogu imaju spol, rasa i nasljedni faktori u obitelji.
Malo je vjerojatno da se pod utjecajem drugih, vanjskih čimbenika (prehrana,tj. aktivnost) koštana masa može povećati, ali zanemarivanje tih čimbenika može pogodovati da ona nikada ne dosegne svoj maksimum.

Uvriježeno je mišljenje kako osteoporoza zahvaća samo žensku populaciju, međutim unatoč tome što su podložnije toj bolesti zbog  znatno većeg gubitka koštane mase (gotovo trećinu), od osteoporoze obolijevaju i muškarci (znatno manje jer imaju veću koštanu masu).

Faktori rizika za razvoj osteoporoze su:

- Obiteljska povijest osteoporoze
- Poremećena hormonalna stanja (problemi štitne i nadbubrežne žlijezde, dijabetes…)
- Ekstremne promjene u tjelesnoj aktivnosti (primjerice izrazito smanjenje i izrazito  pojačanje također
uvjetuju gubitak koštane mase)
- Gubitak kalcija, nedostatak vitamina D
- Izostanak menstruacije za dulje vrijeme
- Pušenje
- Sjedeći način života

Prevencija i liječenje

Kronična je bolest koja se razvija polako i vrlo često nema nikakvih simptoma te ostaje skrivena sve dok se ne pojave komplikacije u obliku različitih prijeloma ili otežane pokretljivosti, stoga je vrlo važno preventivno djelovati.

Pojednostavljeno se može reci da je zasad najbolji način liječenja osteoporoze njezina prevencija. Prevencija počinje već u mladosti poticanjem stvaranja koštane mase kako usmjerenom tjelesnom aktivnošću, tako i pravilnom ishranom. U kasnijoj dobi svrha vježbanja je usporiti fiziološki proces gubitka koštanog tkiva.
Dakle mjere prevencije osteoporoze nalazimo u svakodnevnom poštivanju fizioloških potreba za uravnoteženo funkcioniranje organizma – važni čimbenici su zdrava prehrana bogata kalcijem, dovoljna količina vitamina D koji je neophodan za apsorpciju kalcija u našem tijelu (stimulira mišićno tkivo, što poboljšava snagu i funkciju i povećava gustoću kostiju) i redovita  tjelesna aktivnost.

Vježbe za osteoporozu donedavno su se izvodile poprilično smanjenim intenzitetom sto se pokazalo nedovoljnim i nedostatnim  za zdravstveni napredak. Novija znanstvena istraživanja pokazala su kako se kvalitetnim i progresivnim doziranjem većeg intenziteta vježbanja (pomno osmišljene vježbe koje potiču hipertrofiju muskulature i fleksibilnost vezivnih tkiva) postiže smanjenje uznapredovalosti simptoma te bolesti.

Naša djelatnost  bavi se i preventivnim i rehabilitacijskim djelovanjem na zdravlje. Dugogodišnje iskustvo pokazalo je da kontinuirano provođenje kvalitetnog i stručnog programa daje hvalevrijedne rezultate.
Zahvaljujući stručnosti i kontinuiranim edukacijama u ponudi imamo raznovrsne trenažne programe kojima ne odolijevaju niti osobe s potrebom za zahtjevnijim pristupima vježbanju.

Aerobic i pilates studio ENERGY

Jennifer Glumac, STOTT PILATES® certified

Nenad Maletić, fizioterapeut

www.energyfit.hr

Podijeli
Prethodni članakXiu Xiu
Sljedeći članakBoudoir: Ivan Buljubašić

Nema komentara

Ostavi Komentar