Podijeli

Engleski bankar i suosnivač Tvornice papira, Meynier, bio je invenciozan kroničar svog vremena koji je stvorio svijet tipova ili jednu riječku ljudsku komediju. Nažalost njegove su karikature riječkih građana uglavnom usamljeni primjeri ovoga žanra sve do kraja Prvog svjetskog rata kada se nekolicina autora, a među njima i dobro poznati Slavko Vereš, počinju baviti riječkim temama, a prvenstveno D’Annunzijem kao političkom pojavom.

Drugi svjetski rat donosi pak karikaturu na propagandnim lecima iz partizanskih tiskara riječkog i istarskog kraja koje izuzetno britkim humorom zorno prikazuju tadašnju političku situaciju.

Kako bi se povijesna građa dovela u korelaciju sa suvremenim zbivanjima uspostavljena je suradnja s Akademijom primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, odnosno organizirana je radionica za studente, čiji će radovi također biti izloženi u sklopu ove izložbe u podcjelini – Bolje vrabac u ruci nego ‘Galeb’ u luci – inspiriranoj sadašnjim i budućim stanjem broda Galeb koja je kao i svaka budućnost, uvijek pomalo neizvjesna.