Nedjelja, 24.04.2011

Sportski automobili

Sportski automobili

Sve donedavno izgledalo je da će sa predstavljanjem brojnih novih kategorija vozila poput SUV-ova i monovolumena svih veličina i podvrsta potpuno iščeznuti zaboravljena ‘vrsta’; europski sportsko-obiteljski automobil. Ne mislimo na modele Ferrarija,Porschea ili Aston Martina niti na BMW-ove ili Mercedesove modele sa nekoliko stotina konjskih snaga, nego na cijenom prihvatljive sportske automobile koji bi dostojno naslijedili legendarne automobile poput Ford Caprija te originalni VW Scirocco-Corrado ili Alfa Romeo Junior. No, pojavom ‘tria’ Alfa Romeo Mito, Renault Megane Coupe i VW Scirocca nestali su tmurni oblaci iznad europskog automobilskog horizonta.

Alfa Mito, Renault Megane Coupe i VW Scirocco slijede moderni automobilski ‘downsizing’ trend-sa turbo benzinskim motorima od samo 1,4 litre zapremine sa snagom oko 150 KS i više, te značajno smanjenom potrošnjom. No, u ovom tekstu nećemo nećemo analizirati vozne karakteristike niti performanse tri navedena automobila nego ćemo pogledati što novoga oni donose u dizajnerskom smislu.

Alfa Mito
Alfa Romeo automobili su nedvojbeni sinonim za vrhunski dizajnirane automobil. Iako je za jedan broj manji od renaultovog Megane Coupea i VW Scirocca a samim tim i jeftinija Alfa Mito će zasigurno privući mnogobrojne ‘alfiste’. Kako će konkurirati novom Miniju jasno je da će Mito privlačiti i ženske kupce. Osnovna ideja je identična kao i kod Minija- atraktivan dizajn iznutra i izvana jer potencijalni kupci žele određenu dozu individualnosti i spremni su platiti više za automobil koji će ih razlikovati od kupaca Opela Corse ili Fiat Grande Punta ( Mito je zapravo nastao na osnovi Grande Punta). Tržišna ‘meta’ se kupci bez djece koji će automobil pretežno koristiti u gradskoj vožnji zbog posla ili slično. Ali ni odlazak na duže relacije neće predstavljati problem. Dopadljiva vanjština je inspirirana prednjim i stražnjim dijelom alfinog 8 C superautomobila. Zadnja svijetla  su nalijepši vanjski element, no ‘supersportski’ prednji dio možda i nije najbolje rješenje za automobil sa nešto višom siluetom, prednji dio stoga djeluje prestrmo, zlobnici bi rekli da podsjeća na Nissan Micru. I u unutrašnjosti se osjećaju 8 C utjecaji, ona je iznimno dopadljiva , vrlo kvalitetno izrađena i stvara određeni dojam prestiža.

Renault Megane Coupe
Renault se sa novom generacijom Meganea definitivno odrekao eksperimentalnog dizajna a sa Coupe inačicom napravio vjerojatno najdopadljiviji automobil ‘kompakt’ veličine. Sve je vrlo skladno posmatrajući automobil iz bilo kojeg kuta. Kako je značajno duži od Mita slična silueta kod Renaulta djeluje logičnije i harmoničnije. Unutrašnjost je takođjer dopadljiva, digitalni brizinomjer daje sportski štih komandnoj ploči na kojoj su sve komande logično raspoređene. Prednja svijetla su slična poput onih u Laguni, uz nisku siluetu vozila, daju Megane Coupeu izrazito sportsku notu. Sportska tematika se nastavlja i na posve originalnom na stražnjem kraju. Sve u svemu vrlo dopadljiv automobil koji će većinom privlačiti neoženjene muškarce ili obitelji sa malom djecom. Megane Coupe je Renaultov pun pogodak u dizajnerskom smislu.

Volkswagen Scirocco
Scirocco je nastao na osnovi VW Golfa V iako povećanih dimenzija ( osim visine koja je smanjena za 97mm) Scirocco odista djeluje kao golfov ‘derivat’. Zlobnici bi rekli da Sciroocco zapravo podsjeća na ‘napumpani’ Golf , i uistinu posvuda po karoseriji su razna ‘zadebljanja’ kako bi se stvorio što, mišićaviji izgled. Poklonici auto tuninga obožavat će ovaj automobil koji zapravo i izgleda kao da je završni rad kakve tunerske skupine. Unutrašnjost je slična poput one u novom Golfu i Eosu je ipak manje originalna i ‘tunerska’ u usporedbi sa vanjštinom. Volan iz prethodnih generacija VW modela ne djeluje nimalo sportski. Jedina svijetla strana u unutrašnjosti su dopadljiva sportska sjedala. Svojim izrazito mišićavim izgledom Scirocco je čini se predodređen za muške kupce i to one mlađe- no problem može biti nešto viša cijena ovog rasnog sportaša.

Sva tri automobila kao manu imaju nedostatak prostora na zadnjoj klupi kao i smanjenu vidljivost odozada. No, oni niti nisu niti zamišljeni sa ciljem da prevoze pet dvometraša na dugačke relacije. Ideja ovih automobila je u njihova originalnost i individualnost u današnjem sve više unifomiranom i ‘standardiziranom’ svijetu. Nesumnjivo je da su Alfa, Renault i VW svatko na svoj način uspjeli stvoriti osobene sportske automobile- a Megane Coupe je dizajnerski najoriginalniji. Globalna kriza i tendencija kupnje jeftinijih i ekonomičnijih sportskih automobila će im vjerojatno ići u prilog. Sva tri automobila imaju estetske i tehničke predispozicije za uspjeh.

Zoran Šijan

Tagovi

, , , , ,

Slični članci
Sviđa ti se članak? Podijeli ga...

Odgovori