Naslovnicaa Blog Najpoznatiji modni brendovi mijenjaju pravila

Najpoznatiji modni brendovi mijenjaju pravila

Izazov luksuznih proizvođača

Podijeli

Sve svjetske metropole rado izlažu reklamne panoe s mladim djevojkama poput šumskih vila, u cvijetnim ili prozračnim opravama. Lansiranje ostvareno početkom studenog označava posebnu suradnju švedskog odjevnog giganta H&M s Erdemom, kanadskim kreatorom koji živi u Londonu. Istinska “komando” operacija oslonjena na film Baza Luhrmanna. Istovremeno, japanski lanac Unqlo postiže neočekivan uspjeh “capsula” kolekcijom, surađujući s Ircem JW Andersonom dok američka marka donjeg rublja Victoria’s Secret objavljuje partnerstvo s francuskim Balmainom. Topshop sebi poklanja usluge jedne od najtraženijih mladih kreatorica britanske prijestolnice, Molly Goddard.

Suradnje brandova smatranih materijalno pristupačnima širokoj publici s kolegama iz luksuznih marki, trenutno su veoma česte i prakticiraju se svakodnevno. Pitanje je kako se neprestano obnavljati kada svi slijede jednak način osobnog razvoja? H&M je začudio sezonskim izborom stilista, sasvim nepoznatog modnim sljedbenicima i europskoj klijenteli, kojoj ime Erdem ništa ne znači! Posebno nakon slavnih stilista poput Lagerfelda, Lanvina ili Balmaina čija je kolekcija izazvala nerede.

-Potrošačima je zanimljivo što odjeću njihovih omiljenih labela, ostvaruju ne previše dostupni kreatori-objašnjava Patricia Romalet, direktorica studija pariškog Instituta mode. Ovaj način suradnje je stariji nego što se misli jer je već početkom 90-ih godina prošlog stoljeća galska jeftina kuća “Tati”, angažirala nedavno preminulog Alaïu, a katalozi korespondencijske prodaje su ostvarivali istinske avanture. Treba se podsjetiti kako je Yves Saint Laurent nanovo aktualizirao ženski smoking za skoro nepoznati brand “La Redoute”, 1996. godine.

Početkom trećeg tisućljeća organizirale su se suradnje bez velikih materijalnih uloga. Danas svaki label posjeduje svoje specijaliste: Topshop bira isključivo mlade dizajnere, probojne, uspješne i već poznate, sposobne ostvariti međunarodni buzz. Unqlo formula je dostigla vrtoglavu razinu miješanjem selektivnosti i slave, po mišljenju Patricie Romanet. Njihovi kreativni izbori su solidni, a obraćaju se masama, uspješno čuvajući osobnu filozofiju skladnog odnosa cijena i kvaliteta proizvoda.

Prošlog desetljeća su poznate osobe rado reklamirale sportske marke, kao preteče aktualnog pokreta. Stilistica Carina Roitfild je potpisala tri uspješne kolekcije za Unqlo a Rihanna postigla dobru prodaju suradnjom s linijom Puma. Nike je zaposlio Virgila Abloha i Riccarda Tisci, nekadašnjeg modnog direktora Givenchyja, koji okuplja sljedbenike visoke mode s onima koji se odlučuju nositi streetwear.

Zaključak je da “capsula” kolekcije nameću poseban oblik marketinga koji napreduje u korak s epohom koja obiluje inovacijama, postalim najveći modni ulog. Patricia Romalet analizira: -Suradnje funkcioniraju po principu pozitivne frustracije upravljanja i nametanja rijetkosti! Dozvoljavaju tržišno lansiranje ekskluzivnih proizvoda za određeno vrijeme i po prihvatljivim cijenama. Za uspjeh je ipak potrebno podići razinu, pošto je lov na najnadarenije odgođen za proljeće.

Džana Mujadžić